D.U.L.T Feat. GuaBlog.Com, Apesal.com

D.U.L.T - Virus HIV Dalam Pepsi Dan Coke

Utk beberapa hari akan datang, jangan mengambil minuman dari mana – mana produk dari syarikat Pepsi, Tropicana juice, Slice, 7UP, Coke dan lain – lain kerana ada pekerja dari syarikat itu telah menambah darahnya yang tercemar dengan HIV. Tengok Ntv7. Sebarkan kepada orang tersayang

 
erite nih xde pengesahan dari mane2 pihak pon.. tapi ade gak yg kate kuar kat NTV7... sape2 yang ade link berita berkenaa tuh..boleh la share.. 

Fakta berkenaan HIV :

Menurut laman web (urbanlagends.about.com.), apabila maklumat tersebut diperiksa di Pusat Pengawalan Dan Pencecahan Penyakit Antarabangsa (CDC) semua dakwaan tersebut jelas palsu kerana adalah sangat mustahil untuk virus HIV dapat dijangkiti dengan cara sedemikian.

Kerana...

“HIV does not live long outside the body. Even if small amounts of HIV-infected blood or semen was consumed, exposure to the air, heat from cooking, and stomach acid would destroy the virus. Therefore, there is no risk of contracting HIV from eating food."

(“HIV tidak boleh hidup lama di luar badan. Walaupun sejumlah kecil darah yang dijangkiti HIV atau air mani yang dimakan, pendedahan kepada haba udara, memasak, dan asid perut akan memusnahkan virus itu. Oleh itu, tiada risiko dijangkiti HIV daripada makan makanan),” kata laman web CDC tersebut.")

So xyahlah risau pasal jangkitan HIV tu walaupun betul cume sanggup x sanggup je la korang nak minum darah or air mani yang kot2 tercampur dalam air tu.. ;p 












Do U Like That?

No comments:

Do.U.Like.That Feat :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...