D.U.L.T Feat. GuaBlog.Com, Apesal.com

D.U.L.T - 5 Rekaan Robot Terhebat

Ini adelah robot yang direka oleh industri2 perobotan. Ianya adalah antara yang terhebat pernah direka. Jom tengok robot2 ni dan ape fungsi2nye...

1. National Institute of Advanced Perindustrian Sains dan Teknologi (AIST) Jepun dan Kawada Industries kini telah mereleasekan humanoid HRP-4C. Ianya adelah robot fashion. Humanoid ni tingginye 1.58 meter/158cm dan beratnya adelah 43Kg .Ia boleh berjalan perlahan-lahan dan kelihatan seperti seorang Hot Babe.














2.Kokoro dan Osaka University telah merekacipta android yang baru dipanggil Actroid DER3 (pengganti DER2). Androids ini kelihatan seperti manusia. Ia boleh bercakap dan menggerakkan lengan, tangan, dan anggota2 lain. Dia juga seorang Hot Babe.












3.Penyelidik dari Pusat Pengajian Siswazah Universiti Osaka Kejuruteraan mereka cipta sebuah robot yang bertindak seperti bayi m, mereka berharap satu hari saintis lebih memahami proses pembangunan kanak-kanak. Para penyelidik telah menamakan robot bayi tersebut CB2 dan buat masa sekarang,beratnya adelah 33Kg, tinggi 130cm. Ia adalah direka dan mempunya fungsi seperti kanak-kanak berusia 2 tahun, menatap sekelilingnye dengan penuh rase minat, bertindak balas terhadap lantai dan lampu.




4.KITECH (Korea Institut Teknologi Perindustrian) telah memperkenalkan android dipanggil Ever-3. Beliau adalah 1.57m(157cm) tinggi dan berat 135 paun (60 Kg), ianya mampu membuat 16 ekspresi muka.





5.Di sini adalah Aiko humanoid sangat antropomorfik yang dibina oleh Le Trung (Brampton, ON, Kanada. 1.52 m tinggi, tetapi masih tidak boleh berdiri dengan sendiri. Tingginye 152cm. Mukanye seperti seorang Hot Babe yang gersang.






6.Ini pula adelah manusia yang terlalu ingin menjadi robot.


Do U Like That?

5 comments:

Syuk Ry said...

wow... giler gempak..

Qairel Latif said...

klu beli letak umah.. berdua je.. boleh kene tangkap .. ;p

yayaqazrin said...

hot babe yang gersang?muahaha!
tak buleh blah ayat tu ;p

Qairel Latif said...

tgk muke dier... gersang kot.. ;p

obat tradisional alami said...

robot_nya cantik sekali....

Do.U.Like.That Feat :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...